2012. január 4., szerda

Sajtos-sonkás-gombás-baconos tekercs és baconba tekert csirkemáj

Ezt a recept párost szilveszteri előételként készítettem...az elismerés nem maradt el!!!

Hozzávalók a tekercshez:
6o dkg gomba
1o dkg sonka
1o dkg sajt
1 csokor petrezselyem
2 tojás
5 nagyobb szelet kenyér (ha lehet házi)
1 fej hagyma
1o dkg bacon (6-8 szélesebb szelet)
2 cikk fokhagyma

A gombát megmosom, megtisztítom, felszeletelem. A hagymát megtisztítom, felaprítom s egy kanál olivaolajon megpirítom, hozzáadom a szeletelt gombát, sózom, borsozom s fedő alatt megpárolom, amíg a leve teljesen el nem fő.
Közben a kenyeret beáztatom vízbe, jól kifacsarom s egy tálba morzsolom, hozzáadom az apró kockára vágott sajtot, sonkát a felaprított petrezselyemzöldet a tojást, 2 cikk tört fokhagymát s végül a kihűlt gombát. Jól összedolgozom, kibélelek egy őzgerinc formát alufóliával s kibélelem a bacon szeletekkel, úgy, hogy a szeletek picit fedjék egymást. A masszát a formába kanalazom, óvatosan, hogy ne mozduljanak el a bacon szeletek, majd szépen elegyengetem a formában. Kb 4o perc alatt jól átsütöm. Én megvártam amíg a tekercs kihűlt csak ezután borítottam ki a fromából s hámoztam le róla a fóliát.

Hozzávalók a baconos csirkemájhoz:
1/2 kg csirkemáj
1o-12 szelet bacon

A májat kiolvasztom. jól átmosom, s félbe vágom őket. A bacon szeleteket is félbe vágom ha nagyobbak, s egy fél bacon szeletbe helyezek egy fél májdarabot, ráhajtom a bacon szeletet s fogpiszkálóval rögzítem. Egy tepsibe helyezem őket s kb. 3o perc alatt ropogósra sütöm őket.

Meg lehet szórni pár szem olivabogyóval...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése